Home Zakelijk E-commerce in een notendop

E-commerce in een notendop

0
E-commerce in een notendop

Een zo veilig, interessant én gebruiksgemakkelijk mogelijke klantervaring; dat wil toch elke ondernemer voor zijn digitale aanwezigheid? Maar hoe ontwikkel je een webshop die én de ideeën waar je bedrijf op gebouwd is voortzet, ook in een digitaal landschap, én er voor zorgt dat je klanten—en jijzelf evengoed—een optimale online ervaring hebben? Met de PWA van magento 2 kom je al een heel eind. 

Het concept 

Voordat we de technische kant in duiken, gaan we echter eerst even kritisch kijken naar de ondernemerskant. Dit zou jouw ding moeten zijn, als ondernemer en/of bedrijfsleider van een succesvolle startup, dus lees gauw mee. Voordat je namelijk begint met het actief en technisch ontwerpen van je digitale ervaring, is er nog een belangrijke vraag die even gesteld moet worden; hoe zit het met je concept? De techniek is er—daar gaan we het nog uitvoerig over hebben—maar een goede digitale aanwezigheid staat of valt bij het concept. Dat is zo voor elk bedrijf in de geschiedenis, en dus ook voor die van jou. Ga dus na wat de kern is van jouw onderneming—wat wil je graag, hoe wil je jezelf presenteren aan de (online) wereld en wat heeft tot dusver wel en niet gewerkt? En hoe ga je die succes ideeën omvormen naar een online platform? 

De uitvoering 

Je hebt je concept, je hebt de juiste mensen op de juiste plekken. Nu resteert er alleen nog het stukje waar je je wellicht het meest zorgen om hebt gemaakt; het technisch ontwerp. Gelukkig wordt dit, met een service als magento 2, je volledig uit handen genomen. Magento is een e-commerce service; een bedrijf dat zich specialiseert in het ontwikkelen van de beste e-commerce webshops en andere online platforms voor bedrijven. Platforms die niet alleen voor een optimale klantervaring gaan met verbeterd gebruiksgemak en het gebruik van PWA’s, maar ook de ondernemer de tools bieden om de digitale aanwezigheid echt te optimaliseren. Een overzichtelijker klantenbestand, algoritmes die patronen zien en analyseren, waardoor de marketing nog effectiever aangepakt kan worden en jouw concept tot in zijn volle potentie gerealiseerd kan worden. 

 

Je digitale aanwezigheid is dus van vitaal belang, maar hoeft niet spannender te zijn dan dit. Als er een goed concept ligt, eentje die de kernwaarden van jou en je bedrijf reflecteert, doet een e-commerce service als magento het zware, technische werk. Zo blijf je er toch bij betrokken, zonder al die hoofdpijn. Ideaal, niet?