De nieuwste marketing strategieën

Bedrijven en ondernemingen zijn al een eeuwenoud concept. Maar terwijl de doelgroepen en het soort bedrijven veranderen, veranderen de marketing strategieën mee. Advertenties op straat door middel van posters werden langzaam vervangen door tv- en radio reclames en adverteren via facebook en andere sociale media en bijvoorbeeld het opslaan van cookies om je advertenties bij het juiste publiek te krijgen. Dit zijn concepten die zonder moderne ontwikkelingen en het internet nooit mogelijk waren geweest. Aan de ene kant zorgt het natuurlijk ook voor meer concurrentie, maar aan de andere kant heb je meer mogelijkheden om daarop in te spelen. Maar buiten wat het oog actief op facebook ziet gebeuren, zijn er nog veel meer nieuwe marketing strategieën die jouw bedrijf aan de top kunnen krijgen.

De beste klantenservice

Klantenservice kan, afhankelijk van wat voor bedrijf of onderneming je precies hebt, een van de meest belangrijke concepten zijn om klanten aan te trekken, te verkrijgen én te behouden. Ook op het gebied van klantenservice zijn ontzettend veel ontwikkelingen aan de gang. Omdat men vanaf een steeds jongere leeftijd begint met bijbaantjes zoeken en dit niet meer alleen in de supermarkt mogelijk is, wordt het voor bedrijven steeds aantrekkelijker om klantenservice uit te besteden. Dit leidt tot nieuwe mogelijkheden, zoals 24/7 beschikbaarheid via een live chat service, zodat alle mogelijke vragen meteen beantwoord zijn.

Daarbij komt kijken dat er nieuwe strategieën binnen de klantenservice zijn zoals via sociale media. Bedrijven als bol.com staan erom bekend dat ze internet grapjes in de vorm van ‘memes’ gebruiken om te adverteren op sociale media en niet bang zijn om soms ook sarcastisch en grappig uit de hoek te komen als het om een boze klant gaat. Hierdoor krijgt zo’n bedrijf weer een heel nieuw imago dat met name onder jongeren populair is.

Google adwords

Daarnaast speelt het internet nu natuurlijk een enorm belangrijke rol bij het gevonden worden van je bedrijf. Je hoeft maar te googlen naar wat het product wat je wil of de service die je nodig hebt en je krijgt meteen tientallen bedrijven voorgeschoteld die iets voor je kunnen betekenen. Maar hoe kiezen potentiële nieuwe klanten dan uiteindelijk waar ze heen gaan? Om deze redenen wordt het uiterlijk van de website en het duidelijk en snel beantwoorden van vragen steeds belangrijker. Met behulp van google adwords zorg je ervoor dat jouw advertenties de juiste mensen treffen en dat je als eerste te vinden bent.